Minu infovajadus

Published 4. apr. 2014 by Airi Aavik

Oma igapäevases elus olen üsna suur infootsija ja arvutis tuulaja, seega ülevaade nädalast tuleks ikka päris pikk. Aga proovin kirjeldada mõningaid oma otsinguid viimaste päevade jooksul.

Esmaspäev
Kuna osaleme kooliga HITSA koolitusprogrammis “Digiajastu haridusjuht“, mille raames tuleb meil koolis üks arendusprotsess läbi viia, siis esmaspäeval tegelesin üsna pikalt sellega, et välja mõelda, kuidas oma töö käiku esitleda. Mõtlemise tulemusena leidsin, et kõige parem oleks kasutada ajatelge. Uurisin erinevaid ajatelgi, jäin pidama Dipity juurde. Ajatelje loomine oli lihtne, kuid siis tabas mind tagasilöök ajatelje vistutamise osas WordPressi blogisse, mida me peame pidama. Nimelt soovisin ma, et ajatelg oleks üleval interaktiivse ja illustreeriva joonena, mitte lingina. Kahjuks aktsepteeris WordPress ainult linki ja minu ponnistused panna üles pilt ei õnnestunud.

Olles Andrus Rindega HTMLi katsetanud, mõtlesin muuta koodirida, aga ei miskit. Uurisin läbi lugematu hulga WordPressi juhendeid ja sotti ei saanud sealtki – link on ok, pilt mitte. Samas, Youtube video laseb blogi kenasti üles panna? Proovisin ajajoont pildina vistutada oma kodulehele, mida toimetan Webs keskkonnas. Ennäe imet – ajatelg sai just selline nagu ma tahan! Seega hakkasin aimama tõsiasja, et WordPress iframe käsurida ei tunnista, aga selle käsurea muutmiseks antud keskkonnas puuduvad mul teadmised. Nii et üle hulga aja pidin ma alla andma…

Aga iseenesest oli ajatelje loomine hea mõte, sest Kristi Vinterilt saime kiita!

Teisipäev

Kuna kolmapäeval on eesti keele tund, oli vaja see ette valmistada. Teemaks sõnade lühendamine. Mul on olemas üks esitlus selle kohta, kuid sellest üksi, tundus mulle, jääb väheks. Niisiis tegelesin otsingiga eesmärgil oma elu lihtsamaks teha ja õpilastele anda ülesanne lühendamise materjalide põhjal endale ise konspekt koostada. Leidsingi toreda materjali http://keeleabi.eki.ee/pdf/211.pdf. Panin töövahendid üles oma kodukale ja oligi tund ette valmistatud.

Samal ajal alustasin Läänemaa koolide IKT alase ülevaate esitluse koostamist, sest neljapäevasel koolijuhtide koosolekul pidin ma sellekohase ettekande tegema. No ei olnud mul tahtmist teha seda PowerPointiga. Seega kulutasin oma aega ja proovisin Google vahendit, Onedrive vahendit ja vaatasin veel paari asja, muuhulgas mõnda Android äppi. Eh, siis valisin lõpuks Google Drive vahendi ja tegin sellega oma esitluse valmis. Esitluse põhjaks oli samuti Drives tehtud küsitlus, mille tulemused kopeerisin oma esitlusse.

Kolmapäev

Esimene tund. Õpilased töötavad, konspekt tuleb luua Mindomo keskkonnas ja minuga jagada. Mina samal ajal valmistan samas keskonnas neile ette homse kirjandusetunni mõistekaarti, ikka ja jälle iseseisvaks tööks 🙂

Lasteaias on kehalise kasvatuse tund minu läbi viia. Terve aasta oleme tantsinud Youtubest leitud kolme tantsu järele, ikka veel tahavad nad neid tantse tantsida! Kuid täna avaldatakse soovi otsida uusi tantse. Ega midagi – lükkame Youtube käima ja vaatame, mida veel tantsida annab. Leiame mereröövli tantsu ja ühe lõbusa loomaloo. 

Pärast avaldab õpetaja soovi tulla koolirühma lastega koolimajja arvutiklassi, mis tähendab, et mul tuleb teha tõsine otsing leidmaks neile mõned head matemaatikamängud. Sellega tegelen hiljem. Küll annab õpetaja soov mulle idee osta lasteaiarühma paar Android tahvlit sobivate mängudega. Nende otsinguga tegelen kohe 🙂

Neljapäev

Kaks esimest tundi on kirjandused. Õpilased peavad omale selgeks tegema kirjanduse põhiliigid, kasutades selleks minu tehtud spikrit-mõistekaarti, õpikut ja internetti, muuhulgas kolm aastat tagasi tehtud blogi tollaste õpilaste poolt. Õpilased võivad konspekti koostada vabalt valitud vahenditega. Tulemus – üks kirjutab vihikusse, kaks koostavad konspekti Drives ja kolm lähevad minu teed ehk loovad samasuguse mõistekaardi nagu minul ees ja kirjutavad sinna mõisted taha.

Mina samal ajal viimistlen veel oma ettekannet, kuid see on siiski üsna ilus juba. Seejärel uurin oma FB seinalt, mis on uut minu lemmiklehel Free Tehnolofy for Teachers. Seal on alati palju huvitavat.

Õhtul kodus ootab mind üllatus – digiboks on läbi kärsanud. Uurin Elioni numbri välja, saan teada, et tuleb osta uus, kuna adapterit, mis üles ütles, ei ole enam tootmises. Mulle ei meeldi kulutada 60 euri ja mõtlen, mida teha. Küsin nõu FB seinalt, naaberkooli kolleeg jagab lahkelt oma kogemusi. Mina samal ajal tuletan meelde, et poiss käskis mul eelmisel nädalal jälgida mingit oksjoni Osta.ee keskkonnas. Hm, ma võiksin ju ka sealt vaadata?! Ega midagi, tegin konto ja hetkel olen oksjonil kahe digiboksi juures. Saab näha, kas kulutan vähem kui 60 euri…

Reede

Täna on kiire, tahan Pärnusse minna. Uurin, mida seal tehakse.

Tööl surfan esmaabikoolituse pakkujate nimekirjas, sest vaja on koolitus läbi viia. See on tükk uurimist.

Ja nüüd kirjutan siin… Kusjuures vähemalt pool jäi kirjutamata…

Kuidas tundub?

 https://airiaavik.wordpress.com/2014/04/04/minu-infovajadus/trackback/

 

 

1 comments on “Minu infovajadus

  • Tänan põhjaliku ja huvitava vastuse eest! Teie mõne päeva kirjeldus peegeldab väga hästi infoühiskonna toimimist: info on primaarne resurss ja seda on kogu aeg vaja, nagu leiba või muud olulist kaupa. Selle ajatelje vistutamise küsimust uurisin huvi pärast isegi ja sain kohe teada, et WordPress ei toetagi paljusid koode turvalisuse mõttes, kuid selle wordpress.org versioonis on see jällegi võimalik, kuna kasutaja peab ise vastutust võtma (http://en.forums.wordpress.com/topic/embed-dipity-timeline-on-wordpress-site?replies=2 ).

    Mulle väga meeldib, et ka teie õpilased ja lapsed kasutavad aktiivselt digivahendeid. Tean, et lasteaedades on YouTube väga populaarne (just harival eesmärgil). Mu oma laps ka räägib õhtuti, mida õpetaja neile sealt näitas ja mis inglisekellseid laule nad õppisid.

    Tundub, et saate oma infovajadust üsna osavalt ja professionaalselt rahuldatud. Osta.ee või ka soov.ee on tõepoolest tihti peale väga sobiv lahendus, esiteks toetame taaskasutust ning ilmselt saame toodet ka odavamalt kätte.

    Jõudu ja põnevaid digileide!

  • Lisa kommentaar

    Haridustehnoloogia magistriõpe 2017

    Airi pingutused, ikka selleks,et paremaks saada.

    Õppimist toetav hindamine

    Õppimist toetava hindamise lehekülje pilootversioon

    Haridustehnoloog kirjutab

    Anneli Rummi ajaveeb

    sirje2

    HARIDUSTEHNOLOOGIA BLOGI

    Digitaalsete õppematerjalide koostamine

    Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži kursus

    Veebipõhised õpikeskkonnad ja võrgustikud

    Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži kursus

    Olümpiamängud

    6. klassi olümpiamängude kava

    Arvutiõpetus III kooliastmele

    Arvutiõpetus III kooliastmele

    Teine päev

    Olümpiamängud

    vanakreeka olümpia

    blogis tutvustan lähemalt ja kaugemalt olümpiamänge

    Olümpiamängud 5 päev

    Minge ja vaadake ka Airi Aaviku olümpiamängude blogi.Seal on kõik päevad koos.

    Moonika

    Haridustehnoloogia õpiblogi

    merlepiik

    haridustehnoloogia

    Sirje ajaveeb

    Haridustehnoloogia

    Merlini blogi

    Õpingud haridustehnoloogia valdkonnas

    Aili blogi

    Haapsalu Kolledz

    Liiaga

    Haridustehnoloogia õpingud

    rebekalovesteaching

    A topnotch WordPress.com site

    digilii

    haridustehnoloogia

    Tiiu õpib

    Tiiu veebileht.

    heilyhaasma

    Õppida? Õppida?! Õppida!

    Digiajastu haridusjuht

    Kursuse ajaveeb

    Arvuti töövahendina

    Effective Computer Usage