Õpihaldussüsteemi Eliademy katsetus ja selle analüüs

Published 13. okt. 2014 by Airi Aavik

http://hki5053.wordpress.com/2014/10/10/ii-ulesanne-opihaldussusteemid/

Loengus tutvustatud ja katsetatud õpihaldussüsteemidest tundus mulle kõige perspektiivikam Eliademy.
Plussid, mis otsustasid valiku: eestikeelne, suhteliselt loogiline struktuur.

Analüüsin keskkonda nii õpetaja kui õpilase seisukohalt, sest kannatamatu inimesena soovisin ma kohe kõik plussid ja miinused teada saada ning mind väga huvitas, kuidas õppija seda näeb. Seega, omades kahte gmaili aadressi, lõin ma kaks kontot.

Registreerimine on lihtne, osaleda saab olemasoleva kontoga, n Facebook, Google+ jne, mina kasutasin Google kontot ja logisin sisse suurema vaevata. Ka õpilane, saades kutse, saab samamoodi sisse logida oma olemasolevate kontodega. Õpilase vaade oli mul algul inglisekeelne, mistõttu pidin väheke seadetes sorima.

1Hoiva

Eliademy sisselogimise aken

Õpetaja kursuse loomine oli üsna vaevaline, sest ei teadnud, kus miskid vahendid asuvad, aga asja edenedes sain ma aru, et sellisel keskkonnal on teatav otstarve tõesti olemas.

Ülevaate kirjutamine oli veidi kummaline, kuid ilmselt johtus see asjaolust, et mul väga konkreetset ülesannet hetkel käepärast võtta ei olnud.
Oskuste osast ma ka aru ei saanud, kuid veidi hiljem sain aru, et need oskused antakse õppijale (vististi tunnistusega?), kui kursus läbi on.

2Hoiva

Sissejuhatus. Õpetaja vaade.

3Hoiva

Sissejuhatus. Õpilase vaade.

 

 

 

 

 

 

Mis mind kõige rohkem häiris, oli ülesannete variantide vähesus: loo tekst, lahenda test ja kummaline asi “pole vaja midagi esitada”. Teksti loomise lahendasin pildi abiga, pildi suurust peab ilmselt html koodi abil sättima, lihtsamat lahendust mina ei leidnud. Testi loomine mul ei õnnestunud, sest test lihtsalt ei salvestunud, mistõttu pidin testi kolm korda sisestama. Viimane ülesandevariant andis võimaluse mingi suvalise ülesande tegemiseks, mina soovisin sisse tuua ülesannet LearningApps keskkonnast iFrame abil vistutades, kuna see võimalus oli olemas. Test tõepoolest keskkonda ka vistutati, jälle oli probleeme suurusega, html mind esialgu ei aidanud, aga ma proovin veel.

Image 8

Ülesannete koond. Õpilase vaade.

Image 1

Ülesannete koond. Õpetaja vaade.

Arutelu algatamine oli lihtne, õppijate kutsumine ka, kuigi email, mis saadeti, oli järgmise teemaga: {%cohortadminName%} kutsus sind kursusele {%cohortName%}. See kõlab kahtlaselt, kas pole? Pean Eliademy seadetes veidi tuhlama, ehk saab seda muuta.

Nüüd siirdume õppija osa juurde. Kursusele sisenemine on lihtne, ülesannete lahendamine ka, õppija seisukohalt on keskkond täiesti kasutatav, ka õpetaja tagasiside jõuab kiiresti kohale.

Huvitav oli jälgida õpetajana, kuidas hakkavad kogunema õppurite andmed. Jutu kirjutamine ja test said kenasti kirja märke “lahendatud”, teisest keskkonnast vistutatud ülesanne sellist märget ei saanud. Aga keskkonnas olevate ülesannete jälgimine ning tagasisidestamine on täiesti asjakohased ning väga head! Keskkond peab ise arvestust õppijate üle ja kursuse lõppedes saab väljastada tunnistuse, mis on eriti tore!

Image 9

Tulemuste koond. Õpetaja vaade.

Kokkuvõtteks: kui ma sellele keskkonnale sobiva teema leian ja suudan kursuse olemasolevate vahenditega üles ehitada, siis ma kindlasti kasutan seda. Unistuste keskkonda oleks minu jaoks siiski selline, kus üks keskkond koguks kokku ja analüüsiks erinevatest keskkondadest kokku korjatud harjutusi ja ülesandeid, kuna omavahendeid on Eliademyl minu jaoks liiga vähe.

Ehk siis, ma paneksin keskkonnale hindeks “hea” 🙂

3 comments on “Õpihaldussüsteemi Eliademy katsetus ja selle analüüs

  • “Oskused” / “Skills” ei ole vist päris õnnestunud sõna Eliademy kasutajaliideses. Tegelikult on need kursuse puhul ju õpiväljundid. Natuke arusaamatu on see, miks õpiväljundeid saab olla ainult kuni 3. Ülikoolis on enamike kursuste puhul 4…8 õpiväljundit.

    “Pole midagi esitada” / “No submission required” on sellist tüüpi ülesanne, mille puhul õpilaste tegevus toimub väljaspool virtuaalset õpikeskkonda. Ülesanne on Eliademys vajalik selleks, et oleks koht, kuhu hinne panna.

  • Lisa kommentaar

    Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

    WordPress.com Logo

    Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

    Google photo

    Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

    Twitter picture

    Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

    Facebook photo

    Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

    Connecting to %s

    Haridustehnoloogia magistriõpe 2017

    Airi pingutused, ikka selleks,et paremaks saada.

    Õppimist toetav hindamine

    Õppimist toetava hindamise lehekülje pilootversioon

    Haridustehnoloog kirjutab

    Anneli Rummi ajaveeb

    sirje2

    HARIDUSTEHNOLOOGIA BLOGI

    Digitaalsete õppematerjalide koostamine

    Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži kursus

    Veebipõhised õpikeskkonnad ja võrgustikud

    Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži kursus

    Olümpiamängud

    6. klassi olümpiamängude kava

    Arvutiõpetus III kooliastmele

    Arvutiõpetus III kooliastmele

    Teine päev

    Olümpiamängud

    vanakreeka olümpia

    blogis tutvustan lähemalt ja kaugemalt olümpiamänge

    Olümpiamängud 5 päev

    Minge ja vaadake ka Airi Aaviku olümpiamängude blogi.Seal on kõik päevad koos.

    Moonika

    Haridustehnoloogia õpiblogi

    merlepiik

    haridustehnoloogia

    Sirje ajaveeb

    Haridustehnoloogia

    Merlini blogi

    Õpingud haridustehnoloogia valdkonnas

    Aili blogi

    Haapsalu Kolledz

    Liiaga

    Haridustehnoloogia õpingud

    rebekalovesteaching

    A topnotch WordPress.com site

    digilii

    haridustehnoloogia

    Tiiu õpib

    Tiiu veebileht.

    heilyhaasma

    Õppida? Õppida?! Õppida!

    Digiajastu haridusjuht

    Kursuse ajaveeb

    %d bloggers like this: