Personaalne õpikeskkond

Published 1. nov. 2014 by Airi Aavik

http://hki5053.wordpress.com/2014/10/27/tegevused-enne-jargmist-kontaktpaeva-7-11-2014/

Mõnest ülesandest ei saa ma päris hästi aru. Käesolev on üks sellistest, kuna pean sama asja juba kolmandat korda tegema, mistõttu mõtlesin, et äkki olen mõistest “personaalne õpikeskkond” valesti aru saanud.  Kindluse mõttes uurisin järele mõiste definitsiooni ja leidsin sellise (http://www.hariduskeskus.ee/opiobjektid/tookeskkond/?Personaalne_%F5pikeskkond):

Personaalset õpikeskkonda defineeritakse kui õppija poolt hallatavat ja kontrollitavat süsteemi, mis toetab õppijat õpieesmärkide püstitamisel, õppesisu ja protsessi organiseerimisel ning suhtlemisel teiste õppijatega.

Personaalne õpikeskkond on dünaamiline ja pidevalt muutuv keskkond, kus ülesehitus ja vahendid sõltuvad kasutaja hetkevajadustest. (Pata ja Laanpere 2009)

Kõige sagedamini mõeldakse personaalse õpikeskkonna all just erinevate sotsiaalse tarkvara vahendite (rakendused, programmid) kombineeritud maastikku (Pata ja Laanpere 2009, Atwell 2007).

Samal lehel tutvustati ka agregaatoreid personaalse õpkeskkonna loomiseks, mis minu üllatuseks mulle kõik tuttavad ja kasutusel olevateks osutusid. Koolitusprogrammis “Tuleviku õpetaja” nimetakase neid keskkondi nii ühisjärjehoidjateks  kui agregaatoriteks samal ajal, mis tekitas minus veidi segadust ehk siis agregaator on samal ajal ka õpikeskkonna üks element?

Teen siit järelduse, et ilmselt saab agregaatoriks olla ükskõik milline vahend, mis koondab õppija kasutatavaid programme, ühisjärjehoidjad on hea võimalus koondada toimivaid linke. Isiklikult eelistaksin siiski õpikeskkonda üldistatult esitleda, mistõttu oma ühisjärjehoidjaid siia ei lingi.

Tutvusin ka T. Väljataga ja K. Tammetsi artikliga samal teemal (http://www.e-ope.ee/_download/euni_repository/file/2641/Personaalsed%20%C3%B5pikeskkonnad%20-%20materjalid.pdf), mis kõige paremini sobis ka minu arusaamisega personaalse õpikeskkonna kohta. Huvitav oli põhjendus, miks see hetkel nii oluliseks teemaks on saanud: kuna liigume web 1.0 poolt web 2.0 poole. Loengus küsisid minu kursusekaaslased sosinal: “Kuule, mis see web. 2.0 on?” Jeah, kuigi ma olen sellest kuulnud, ei teadnud minagi, misasi see täpselt on…  Aga näed – liigume selle poole…  Õpilepingus kirjutasin sellest, et mõisted on mulle probleemiks, see siin on ere näide sellest, kuidas puudulikud  mõisted minu (õppe)tööd segavad.

Et asi veel segasem oleks, nimetatakse käesolevas artiklis agregaatoriteks hoopis teisi asju, nimelt vookogujaid.

Enne oma õpikeskkonna esitlemist lisan siia video “Evolution web”,  mis näitab, kuidas web 1.0 kujunes web 2.0 ja tutvustab järgmist sammu web 3.0. Ehk on kursusekaaslastele abiks.

Minu enda õpikeskkonda väga lihtsustatud kujul näitab vast järgmine joonis:

https://bubbl.us/?h=1edd85/4a3899/20/PNeoydF.AE&r=1176932391

5 comments on “Personaalne õpikeskkond

  • On tõesti nii, et mõni teema kordub erinevatel kursustel (nt viitamine, autorikaitse, personaalne õpikeskkond) ikka ja jälle. Ja mõni asi jääbki hämaraks. Leidsin niisuguse lause I.Maadvere blogist ” …kui Web 1.0 ühendas arvuteid, siis Web 2.0 ühendab inimesi.” Web 2.0 vahendid peaksid võimaldama interaktsiooni. Seega saan aru, et kui saab vistutada enda loomingut mingist keskkonnast nt blogisse ja teised seda vaatavad/loevad, ongi tegemist Web 2.0.

  • Lisa kommentaar

    Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

    WordPress.com Logo

    Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

    Google photo

    Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

    Twitter picture

    Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

    Facebook photo

    Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

    Connecting to %s

    Haridustehnoloogia magistriõpe 2017

    Airi pingutused, ikka selleks,et paremaks saada.

    Õppimist toetav hindamine

    Õppimist toetava hindamise lehekülje pilootversioon

    Haridustehnoloog kirjutab

    Anneli Rummi ajaveeb

    sirje2

    HARIDUSTEHNOLOOGIA BLOGI

    Digitaalsete õppematerjalide koostamine

    Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži kursus

    Veebipõhised õpikeskkonnad ja võrgustikud

    Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži kursus

    Olümpiamängud

    6. klassi olümpiamängude kava

    Arvutiõpetus III kooliastmele

    Arvutiõpetus III kooliastmele

    Teine päev

    Olümpiamängud

    vanakreeka olümpia

    blogis tutvustan lähemalt ja kaugemalt olümpiamänge

    Olümpiamängud 5 päev

    Minge ja vaadake ka Airi Aaviku olümpiamängude blogi.Seal on kõik päevad koos.

    Moonika

    Haridustehnoloogia õpiblogi

    merlepiik

    haridustehnoloogia

    Sirje ajaveeb

    Haridustehnoloogia

    Merlini blogi

    Õpingud haridustehnoloogia valdkonnas

    Aili blogi

    Haapsalu Kolledz

    Liiaga

    Haridustehnoloogia õpingud

    rebekalovesteaching

    A topnotch WordPress.com site

    digilii

    haridustehnoloogia

    Tiiu õpib

    Tiiu veebileht.

    heilyhaasma

    Õppida? Õppida?! Õppida!

    Digiajastu haridusjuht

    Kursuse ajaveeb

    %d bloggers like this: